Saturday 26 March 2011

آیا اولاد پیامبران شایسته دریافت زکات هستند؟

از فقه اسلامی دریافتم که اولاد پیامبران شایسته دریافت زکات نیستند اما دلیل قرآنی آنرا نیافتم! در مطالعاتم متوجه شدم که آیات 103 و 104 سوره توبه به ما میفهماند که پیامبر ما خود مامور دریافت زکات و صدقات بود.

1) در قرآن آیات زیاد در مورد امت های قبلی آمده و آن قصه نیست. از بیشتر آن آیات میفهمیم که این روششان درست نبوده و ما نباید آنطور باشیم.

به این آیات توجه فرمایید: سوره نساء آیات 49 تا 50 , بقره آیه 111 و مائده آیه 18  میفهماند که افکار پوچ بنی اسرائیل و مسیحیان بیان شده و از آیه 10 تا 12 سوره 66 مشخص است که نسب، ربطی به مقدسیت ندارد و اولاد پیامبران مقدس نیستند و بطور خلص در سوره 49 آیه 13 بهترین مثال است که از زکات محروم نمیباشند.

چه دلیلی وجود دارد که جامعه بزرگ فقرا از گرفتن زکات توسط فقه محروم شده اند؟

2) میگویند کرامت اولیا حق است و یکی از عقائد ما مسلمین شده است و همین سبب است که در جوامع اسلامی مقبره های بزرگ به وجود امده است و حتی در بعضی از مقبره ها معلوم نیست چه کسی مدفون است. به طور مثال مقبره ای داریم در شهر مزار افغانستان و آنرا به علی نسبت میدهند که از عقل و نقل بعید است. این مقبرها مبدل به بت کده هایی شده که عوام الناس آنرا باب الهوایج قرار داده اند و زائرین با اینگونه اعمالشان عبادت ها و صدقات را که در آن ریخته باطل میکنند.

بهتر نیست علما در این زمینه توجه کنند و این مردم را از هلاکت نجات دهند و به قرآن آشنا سازند؟ پیامبر ما از سفارش پرودگارمان مرتب اعلام داشته که نفع و ضرری نمیتوانم برسانم. این کرامت اولیاء از کجا شده است و چرا جوامع اسلامی را به آیه 102 سوره کهف و آیه 3 سوره زمر متوجه نمیسازند؟

3) بشارت های زیاد در قرآن کریم دیده میشود که پروردگار ما وعده های نهایت محکم به مؤمنین داده شده که در این جهان و جهان آخرت کمک خواهند شد، اما چرا این کمک ها به فلسطین و افغانستان که جزئی از جوامع اسلامی اند نمیرسد؟! (فلسطین از 60 سال بدین سو و افغانستان از 30 سال بدین سو زیر چکمه های بنی اسرائیل، شوروی و امریکا قرار دارند.)

به نظر من علت نرسیدن کمک پروردگار مشکل ایمان ماست. اگر فردی تقاضای ایمان کند و میخواهد مسلمان گردد برایش میگویند شهادتین و یا 3 شهادت بیان کنید مسلمان میشوید. محترما در قرآن مجید برای ایمان آیه های شفاف موجود است و به آن توجه ندارند و این شهادت دوم و سوم در کجای قرآن کریم آمده است.

در یک ملاقات با یک عالم مطرح کردم. گفت این شهادتین را پیامبر(ص) بیان کرده است. اعتراض کردم که خداوند (ج) تنها و تنها شهادت خود را بیان کرده است: براساس آیه 18 سوره آل عمران و آیه 19سوره قتال. عالم مذکور گفت قرآن را قبول نداری و قسمتی از آیه 7 سوره حشر را قرائت کرد و آنرا برای حدیث پیامبر(ع) استدلال کرد. فهمیدم این شخص قرآن را بخوبی مطالعه نکرده است. چون آن آیه ربطی به آن حدیث ندارد. در منبرها از علمای خودمان نیز شندیده ام که میگویند "ومآءاتئکم الرسول فخذوه...." و آنرا استدلال حدیث میدانند.
به نظر من این هیچ ربطی به حدیث ندارد و موضوع اموال غنیمت در مدینه میباشد.

لطفا" از دانشی که دارید ارشادم کنید. نهایت در اندیشه هستم... 

ایمان چیست؟

از تلاوت قرآن فهمیدم که ایمان به چه صورت بیان شده است و این تعلیم پرودگار ماست:

1.     سوره بقره آیه 4 به دو مورد را تذکر داده است: کتب نازل شده و جهان آخرت.
2.     آیه 62 سوره بقره باز دو مورد را ذکر کرده است: الله و جهان آخرت.
3.     آیه 136 و 137 باز هم به دو مورد اشاره نموده: الله و کتب نازل شده.
4.     در آیه 177 بقره به 5 مورد تاکید شده است: الله، جهان آخرت، ملائکه، کتب نازل شده و انبیاء (از آدم تا خاتم).

اما وقتی یک غیر مسلمان تقاضای ایمان کند علما میگویند شهادتین بگوئید و گروه دیگر از علما میگویند 3 شهادت بگویید. در قرآن از دو شهادت دوم و سوم خبری نیست. بهتر نیست آنطوری که خداوند (ج) راهنمایی فرموده اطاعت کنیم (موارد ذکر شده در فوق بعلاوه آیه 285 سوره بقره، 18 و 84 آل عمران و 136 سوره نساء).

چرا نمیگویند این علما بهتر از خدا میدانند؟
از عالمی پرسیدم که این شهادت دوم در قرآن ذکر نیست و علما از کجا گفته اند؟
جواب داد: این را پیامبر گفته است!
 ولی بنظر من گفته او خلاف آیه 38 تا 48 سوره 66 است.